Elke ondernemer wil winst maken. Dat is waarom je in de eerste plaats zaken doet, toch? Er kan een moment komen dat jouw klanten niet op tijd betalen, of erger nog, helemaal niet betalen. Je komt misschien in de verleiding om het van je af te schudden als het maar een of twee keer gebeurt, maar wat gebeurt er als het blijft gebeuren? Misschien probeer je jouw klanten te bellen of besluit je ze aanmaningen te sturen. Als ze nog steeds niet betalen, kun je het beste een incassobureau contacteren.
Niet uitstellen
Het inhuren van een incassobureau lijkt misschien een hele klus, zeker als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Het is echter belangrijk om te onthouden dat jouw cashflow op het spel staat. Je moet geld innen en een professioneel incassobureau is opgeleid om op een correcte en legale manier achterstallige rekeningen te innen. De grootste fout die ondernemers maken is om het contacteren van een incassobureau uit te stellen. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je wordt uitbetaald. Beter vroeg dan laat dus. Het is prima om jouw klanten wat tijd te geven, maar na 90 dagen neemt de kans op inning van achterstallige schulden drastisch af.
Voordelen van het inhuren van een incassobureau
Ook als je geen incassobureau wilt inschakelen, kan incasso advocaat nabij Cuijk voordelig zijn voor jouw bedrijf. Contact opnemen met klanten kan veel tijd kosten, maar door een professional in te huren, kunnen jij en jouw medewerkers jullie tijd en energie besteden aan andere belangrijke taken. De tijd die je bespaart, kan worden gebruikt om nieuw beleid en procedures met betrekking tot betalingen te implementeren, klanten voor te lichten over betalingsopties of om je te concentreren op andere taken die gedaan moeten worden.Werken met een incassobureau vergroot ook de kans dat jouw klanten het volledige bedrag betalen, en een professional zal je zelfs helpen om jouw geld sneller te krijgen. Een goed incassobureau weet hoe ze achterstallige rekeningen moeten incasseren, en ze weten hoe ze dit legaal moeten doen. Wanneer ze contact opnemen met jouw klanten over achterstallige rekeningen, is hun belangrijkste focus om jou te helpen jouw geld terug te krijgen.